Po přečtení obchodních podmínek uživatelem (nebo jeho digitálním dvojčetem - fanoušci Chat GPT vědí ;-) by mělo být uživateli jasné:
- V jakých případech a jak může být jeho obsah omezen
a. Na základě jakých zásad, a jakými postupy, opatřeními a nástroji poskytovatel služby obsah moderuje
b. Zda a jak probíhá rozhodování založené na algoritmech a lidském přezkumu
- Jak funguje interní systém pro vyřizování stížností
- Z jakého důvodu a jak může být uživateli poskytování služby omezeno
- Jakým způsobem může uživatel používání služby ukončit
Informace musejí být poskytnuty srozumitelně, jasně, snadno pochopitelně, uživatelsky vstřícně a jednoznačně. Pokud je služba zaměřena na nezletilé nebo ji právě nezletilí převážně využívají, musí poskytovatel podmínky vysvětlit tak, aby jim nezletilí rozuměli. Toho může docíli třeba používáním ikon nebo obrázků.
- Informace musejí být zveřejněny ve snadno přístupném a strojově čitelném formátu. Žádné blechy vlevo dole.
- O každé významné změně Smluvních podmínek musejí poskytovatelé zprostředkovatelských služeb uživatele informovat.
- Poskytovatelé musejí při uplatňování a vymáhání smluvních podmínek postupovat objektivně, přiměřeně a s náležitou péčí. Vždy musí šetřit práva a oprávněné zájmy dotčených stran. To se týká i základních práv uživatelů (svobody projevu nebo svobody a plurality médií).
Takže ano, poskytovatelé se musejí chovat fér.
Velmi velké online platformy a velmi velké internetové vyhledávače musejí své smluvní podmínky zveřejnit v úředních jazycích všech členských států EU, kde své služby poskytují.
Navíc musí uživatelům poskytnout stručné shrnutí smluvních podmínek v jasném a jednoznačném znění. Měli by uvést hlavní požadavky na informace a způsob, jak snadno odstoupit od nepovinných ustanovení.